torsdag 26 maj 2022

idag är det........

......ingen vanlig dag. Idag är det födelsedag. Mannens födelsedag



Vi firar inte födelsedager på något speciellt sätt numera men lite gofika på kvällskvisten kan det väl bli.

Utanför våra fönster är det mulet, regn och blåsigt. Känns faktiskt lite höst.
Vädret kan vi ju inte påverka så det är väl bara att gilla läget.

Ingen vovve hos oss idag. Vi får väl klara oss utan. Såvida inte Alfons dyker upp på ett hembesök.

Jag har letat som en galning men den finns ingenstans i hela huset. Jag måste ha slarvat bort den. Min fina underbara fåtölj alltså!! Där jag ska sitta och njuta, läsa, kanske handarbeta, se på TV, lyssna på radio eller bara sova en stund. Eller finns den bara i mina drömmar???
Jo, så är det nog. Inte ens en bra plats att sätta en sådan fåtölj finns ledig i vårt hus. Därför finns ju ingen anledning att gå iväg och köpa någon. Gud vad jag saknar den jag aldrig haft men så gärna vill ha.

Önskar er alla en riktigt fin dag, Kristi himmelsfärdsdag och allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar