söndag 15 maj 2022

underbara söndag......




Med strålande sol, lagom varmt och endast svaga vindar blir det en härlig eftermiddag i trädgården.
Grillat står på menyn. Det har mannen bestämt. Det tycker jag är bra för då står han för matlagningen. Och det gör han så bra.
Det blev en tidig morgonpromenad även denna morgon. Klockan sex snörades skorna på, hörlurarna i och så bar det iväg en kort men välbehövlig tur.
Inga människor mötte jag idag. Bara några överblommade och nästan döda maskrosor men som enligt mig fortfarande är vackra. För visst är en överblommad maskros lite vacker ändå.

Sen blev det en tur till stallet. Såå länge sen jag var där. Kände ju knappt igen hästarna (skämt)
Där intogs frukosten. Goda bullar och gott pålägg.
En snabb tur till ene sonen och hämtade lite beställda varor till föreningen ,sen hemåt.
Jo, det blev förstås en tur till ICA också. Mannen hade ju valt grillat idag så det fick inhandlas. Flintastek blev det. Inte det bästa kanske men gott nog.

Jo, förresten, vi vart iväg och köpte lite mer blommor till lådorna i trädgården.
Nu får det snart räcka för i år.
Nu lämnar jag er och går ut i solen. 
Ha et gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar