torsdag 11 maj 2023

dags att baka



Jag gillar verkligen inte chokladbollar men idag på chokladbollens dag fick det bli några. Snabbt gjorda, så de får bli till mannens kvällsfika.
Jag minns chokladbollen från förr i tiden när jag var barn, även då ogillade jag detta bakverk.

Chokladbollen har, för mig, något gammaldags över sig.

Solen skiner och det är varmt nu. Idag åkte solparasollet fram. Ska man orka sitta därute i trädgården med bok och gofika så fodras lite skugga.
Ja, jag vet. jag är lite lat. Jag gör numera inte mycket för att vara delaktig i samhället. Röstar i allmänna val, ja naturligtvis men det är nog allt.
Under årens lopp har jag dock suttit med i en hel del styrelser som relaterat till vårt samhålle. Senast ordförande i SKPF, numera sliter jag bara tv-soffan och utemöblerna med min alltmer tunga rumpa.

Jag är endock glad varenda morgon jag kan kliva ur sängen och på mitt sätt njuta av livet.

Hoppas ni alla kan göra något fint och bra av denna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar