tisdag 16 maj 2023

mycket att stå i


Denna dag har vi mest tillbringat på vägarna. Det har varit inköp till svågern och inköp till oss själva. Sen en tur till handelsträdgården för pelargonköp, ja plus lite andra blommor. Sen var det stallet och lastträning av pålle som fått för sig att åka buss är inget kul. Sen ytterligare en tur till samma handelsträdgård för inköp av mer blommor. Nu hemma och nu väntar soffan.

idag i stallet kom mina tankar att gå till en gammal hästpärla som inte heller var helt enkel att handskas med.... Cros a lot var namnet.


Med Cros a lot var det alltid full fart framåt. Den här bilden är från 2014-05-16, alltså nio år sen. Om Crossen kunde man säga mycket men inte att hon var lätt.

Jag hara en del tvätt jag borde stryka idag. Har hängt här lite väl länge nu, men.....
jag har bestämt mig för att sluta stryka. Om inte jag är rynkfri finns det ingen anledning att mina kläder ska vara det. 



Vi måste ju passa ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar