söndag 7 maj 2023

härlig söndag




Det har varit ett underbart väder idag. Perfekt för gräsklippning. Tack och lov är dt inte stora arealer numera som ska ansas. Lite duger perfekt.  Mannen blev beordrad ut och klippa efter att vi blivit bjudna på grillat...



det smakade bra som alltid. Grillade ute men vi valde att äta inomhus. Går ju bra så också. 

Igår handlade nog de största nyhetsrubrikerna om  kröningen av kung Charles och drottning Camilla. Inget vi tittade på i denna familljen. Jag är ingen royalist så jag hoppar över detta. En nyhet jag blev aningen upprörd över är nog den om att det varnas för en ny fästingstam som kan sprida nya virus. Nu känns det lite jobbigt, både för djur och människor, att vistas i naturen i sommar. På tal om nyheter så är nog nyheten som kablades ut tidigt en lördagsmorgon den 28 februari 1986 efter att Olof Palme skjutits den jag minns starkast. En dag jag aldrig glömmer.
De nyheter jag tar in numera kommer mestadels från Tv eller mobila nyheter, sällan nyhetsprogram på radio för min del.

Nä, nu drar jag mig tillbaka med ett avsnitt från serien Shetland.
Ha en fin solig eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar