tisdag 23 maj 2023

denna underbara årstid




Den 23 maj år 2012 blommade våra äppelträd på Ingatorp så här vackert.
Hur det ser ut där idag har jag ingen aning om, men det är en helt underbar årstid nu. Den bästa enligt mig.



Numera har vi inga egna fruktträd att njuta blomningen av. Då är det ljuvligt att fotagrafier att minnas till.

Idag har jag och mannen gjort ett besök hos vår frisör. Nu blev vi av med lite hår och det känns mer än bra. Det blev ett spontanbesök som vi bestämde påväg hem från affären. Inte tvättat håret eller så. Det fick gå endå, och det gjorde det.

Kände idag att jag nog behöver förnya min garderob lite, i vart fall på skosidan. Inte för att jag saknar skor men nu vill jag ha nya. Det äldsta plagg jag bar idag var just mina skor. Ett par sandaler som köptes på en marknad för flera år sedan. Bra skor men vill ha nya.

En rejäl godispåse står på soffbordet i vardagsrummet och väntar på mig så jag får nog ge mig dit ner nu.

Ha en underbar dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar