fredag 5 maj 2023

lite av höststorm



Igår hade vi finbesök, lånehunden var på besök. Snäll och lättpassad.
Det mesta av tiden låg han i trädgården och gosade med sin kanin. Skönt att kunna låna hund, bara lämna tillbaka när man tröttnat.

Som det blåser denna dag! Storm är nog mer rätt. Idag tror jag inte Alfons velat ligga därute. Guldkatten gick inte mer än några centimeter ut innan han insåg att husses säng var skönare.
 Idag har jag besökt en "gammal" kompis, kollega och vän från "förr". Det var helt underbart att träffa henne. Om jag haft hennes fina lägenhet skulle även jag kunna bo i Malmös innerstad.
Efter besöket blev det lunchbuffe på stan. Mannen och Martin var också med. Det blev  stekt sill med potatismos, men även några kamben slank ner. Nog var det mer än några, det känns nu.Inget mer behöver ätas idag, om än i morgon. Vi får väl se.
Just nu känner jag mig som en otymplig flodhäst.
På tal om utseende med referenser från djurvärden....
rådjursögon har jag inte, jag har nog helt vanliga ögon men jag ser skapligt med hjälp av glasögon.
Kanintänder, örnnäsa eller elefantöron har jag inte heller. Har nog ett standardutseende.
Någon lejonman har jag definitivt inte. Får hålla tillgodo med de strå som växer där längst upp på skulten.
Även om halsen numera inte är så slät så är den nog inte att betrakta som kalkonhals. En helt vanlig åldrad hals med andra ord
Gäddhäng?? Ja, det kan kankse va så. Lite i vart fall
Getingmidjan jag en gång hade har nu mer tagit formen av en humla.
Kycklingben har jag inte heller, men ett par stadiga promenadben som står stadigt.

Matkoma har jag däremot. Dags att ta plats på soffan framför TV:n




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar