torsdag 4 maj 2023

inte lite på nån.......


Enligt väderprognosen för vårt område ska det idag va molnigt. Så  är det inte. Sol och riktigt härligt vårväder. Nä, man kan verkligen inte lita på någon. Inte gör det mig något att det fina vädret är här. Passar bra idag när jag har lånehunden här över dagen. Då slipper vi regnet när det blir hundpromenad.
Men, jag som planerat soppa till dagens här på Casa Prelata??? Passar det när det är vårväder??? Nåja, så blir det i vart fall. Får duga.

Vi ska också ha ha service på fläktsystemet i lägenheten. Alltid något. 
Så blir det naturligtvis några sidor på min bok, helst ute eller i uterummet tillsammans med en kopp te och en liten liten kaka.
Pusslet får jag nog också ta några bitar med senare idag.
Sortera tvätt ska också göras.
Ett avsnitt av "alla mot alla" får inte glömmas.
Måste nog ge uteblommorna lite vatten också.
Eftermiddag vid tv:n, ett gammalt avsnitt av kultserien " lilla huset på prärien", så får det bli.
Ja, det var nog allt för idag. Som ni fårstår har jag massor att göra. Inte alltid så lätt att hinna med om man är en glad pensionär.
Kanske blir inget eller delar av det inte gjorde men det är ju tanken som räknas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar