lördag 22 september 2012

en äcklig historia

min hund vill inte va med på bild


Kan något bli äckligare än detta?
Nä det tror jag inte. Eller det vet jag att det inte kan.
Min förhoppning om att efter en tidig morgon kunna sätta mig i någorlunda lugn och ro vid datorn och få undan allt som ligger där och väntar på hantering sprack ganska tidigt.

Det gick väl bra fram till att te och nytt varmt franskbröd från bageriet med nytt gott pålägg var avklarat.
Sen började det direkt.
Då kom jag på att jag nog borde lägga i en maskin tvätt medan jag satt vid datorn.
I tvättstugan fanns en hel del stryk-tvätt så jag beslöt att stryka några få plagg. Det blev 11 skjortor, 6 blusar, några T-shirts och två dukar.
Sen i rask följd blev det packning av te som på måndag skall skickas till kunder runt om i vårt vackra land.
Sambon kände att i detta höstväder skulle det vara gott med lite grönsakssoppa..... Grönsaker fanns hemma så det var bara att sätta igång.
Själv längtar jag efter skånsk äppelkaka så varför inte?
En tur till ICA för lite " bra att ha hemma" hann jag också med.

Är det dags NU att ta tag i arbetet vid datorn??
Neeeej nu kommer det värsta...............

En av våra hundar, naturligtvis den största, den med störst mage och förmodligen störst maginnehåll känner sig plötslig lite dålig!

Där på badrumsgolvet lämnar han ifrån sig tre högar i olika storlekar av tunt, lite segt halvflytande tarminnehåll som han just då kände ett enorm behov att bli av med.
För att göra saken än värre tog han ett eller kanske ett par steg i härligheten och spatserade ut i hallen och vidare till köket.

Nu var det bara att plocka fram hink, skurborste, trasa och rengöringsmedel och så var det bara att sätta igång med skura badrum, hall och kök.

Fint och fräscht blev det förstås men INTE planerat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar