söndag 23 september 2012

Hjälp vid datorn


Bra dag att få undan lite hemma.
Solen skiner men det är blåsigt och ganska svalt ute. Alltså en perfekt dag för inomhus sysslor som kanske inte alltid blir gjorda i rätt tid.


Sambon och jag har låst in oss i vars ett arbetsrum och sjunkit in i arbetet vid våra datorer.
Själv har jag skannat in en hel del foto. Ni kanske minns mitt datorhaveri som gjorde att alla foto försvann.
Nu är snart alla foto som jag hade i papperskopia klara. Återstår nu alla USB och minneskort, men det får bli senare tillfälle och får ta den tid det tar.

Sambon har tagit ett ordentligt tag i pappershögen och sorterat och kastat en ansenlig mängd. Nu går det faktiskt att se skrivbordsytan.
Sambon har förstås haft hjälp. Hjälp av katten Alfred som sällan viker från husses sida, dag eller natt. Det är bara husse som gäller.

Nu känner jag tydligt att det är dags för fika.
En kopp te och en kanelbulle kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar