tisdag 25 september 2012

jag skäms.....



Vi skriver den 25 september idag.
Följdaktligen var det den 24 september igår och jag missade att min arbetskollega och tillika gode vän fyllde år.

Jag uppmärksammade dock att han hade namnsdag och gratulerade honom till den men det gick aldrig upp för mig att det även var födelsedag, detta trots att jag vet när han fyller å
r.

Inte ens när han i telefon berättade för uppringaren sin ålder.

Han till och med frågade om vi skulle ha en tårta till vårt eftermiddagsmöte.....

Mitt under mötet kom jag på, ja visserligen efter en del antydningar, att killen fyllde år just denna gråa trista måndag i september.

För att på något sätt mildra min skam över att glömma en vän och kollega blir det för mig att bege mig till konditoriet och inhandla någon riktigt god  bakelse att avnjuta till eftermiddagskaffet. 

Budapestbakelser får det bli. Det gillar han.

Vad har jag lärt av detta?
Jo, inte hjälper det alltid att notera i sin agenda om man ändå inte kikar i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar