onsdag 19 september 2012

När tiden inte räcker till



Arbetsdagen som är till bredden fylld med ärende, telefonsamtal, mail, förhandlingar och besök.
Försöka vara lugn och hjälpa andra när man känner att tiden faktiskt inte kommer att räcka dagen ut.
Därtill konferenser, planeringar och möte.

När arbetsdagen, dvs det arbete som ger en inkomst, tar slut börjar arbetet med " min förening" där jag sitter ordförande och som sådan finns det alltid uppdrag att göra.

Andra intressen, som att läsa en bra bok, handarbeta, baka och laga mat, knalla runt på loppis och auktioner får ofta stå över.

Därtill kommer mitt eget företag som skall skötas.

Nu tycker väl ni att jag bara klagar och tycker synd om mig själv.
Nej då, så är det inte.
Tvärt om! Jag gillar att ha massor att göra, gillar fulla agendor, gillar kontakt med människor och gillar att prata.
Men ibland känns det fint att få prata (skriva) av sig lite.

Det enda som bekymrar mig är att tiden faktiskt inte räcker till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar