torsdag 10 januari 2013

Jag måste få iväg sambon





Tänk om man kunde få sambon till att samtycka till en liten minisemester.

Har ett bra förslag på sådan som jag nu försöker överföra på sambon, som  är lite trotsig och inte helt medgörlig.

Min tanke var tre nätter på vackra Rugen .
Har varit där flera gånger tidigare och både sambon och jag gillar denna vackra plats med sina fina sandstränder, promenadstråk och den vackra piren.
Vacker och lång strandpromenad kantad med  massor av mysiga restauranger, barer, 
glasscaféer och shopingtillfälle.
Så är det på sommaren men det är vackert och avkopplande även på vintern. Det lovar jag.

- Jag längtar efter den fantastikst underbara och mer än rikliga frukostbufféen
- Jag längtar efter att en solig eftermiddag ta en öl eller en Irish Coffé i hotellets trädgårdsbar eller kanske på någon närliggande bar utmed strandpromenaden

- Jag längtar efter att äta Gulaschsoppa och apelstrudel på den där restaurangen som serverar den godaste apelstrudeln jag någonsin ätit.


- Jag längtar efter en härlig stund i hotellets SPA-avdelning

- Jag längtar efter att få anjuta en gudomlig trerättersmeny eller hotellets lyxbuffé


Nu blir det genast operation övertalning av sambon som påstår att jobbet just nu kräver hans närvaro........
Men det behöver ju inte vara genast, det går bra i April.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar