lördag 12 januari 2013

Oväntad aktivitet



Helt av en händelse hamnade vi i dag på en fjäderfä utställning i Skurup.

Naturligtvis kunde vi inte bara åka förbi. Nej, bara till att stanna bilen och spatsera in.
Har man något lite intresse av höns och andra tamfåglar kändes det som ett måste när det nu var utställning i vår hemkommun.

Utställningen var väl kanske inte så väldigt stor men den var väl värd ett besök.
Här fick jag möjlighet att ställa några frågor som jag själv gått och funderat över kring våra egna höns. Nu fick jag svar.
Utställare och funktionärer var trevliga och hjälpsamma och berättade gärna om sin stora passion och hobby.


Här fanns ankor som var helt svarta till färgen, ja nästan blåsvarta. En ras som jag inte sett tidigare men som gjorde mig intresserad.
Några för mig okända hönsraser fanns det naturligtvis också.

Här fanns uppfödare om man nu funderade på att kanske köpa sig några höns.
Tror minns även att det fanns någon hönsfamilj till salu.

Det kommer att bli fler fjäderfäutställningar för min del.
Gör gärna ett besök du också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar