lördag 27 juli 2013

en form av hatkärlek





Kan det förekomma hatkärlek mellan djur och människa? Ja jag vet inte men jag tror att det är möjligt.
Vår schäfer Arro och jag kom inte alltid så bra överens. Jag kanske inte var så där himmelskt förtjust i honom. Inte så att jag tyckte illa om honom. Nä mer så att han tärde på mitt tålamod. Han var liksom hunden att stundtals verkligen reta upp mig. Han var proppfull av bus och upptåg.
Särskilt påfrestande var det när han rymde hemifrån för att uppvakta någon hundflicka.

Samtidigt var det så att Arro älskade mig. Verkligen älskade. Han var alltid där jag var och han ville alltid vara till lags. Han vaktade alltid på mig. Det kändes som att han ville visa att han var en hygglig och fin jycke med hjärtat på rätta stället.

Man kände sig trygg när Arro var hemma

Han VAR en fin hund. Den snällaste hund jag mött någon gång.
Alltid kunde man lita på honom. Trogen, tillgiven och vaksam. Någonstans inom mig älskade jag också denna hund.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar