lördag 23 september 2017

Tekla


Anna Horsekeeper sms;ade mig idag och grattade på Tekladagen!
Nu tänker jag på min bror. Han kallade mig oftast för just Tekla. Han finns inte längre med oss men än i dag kan jag minnas och höra hans röst när han kallade migTekla.

Så var det ju det här med höst.....Jag VILL verkligen fara iväg på en tur till ett varmare klimat. Saknar solen. Mest av allt längtar jag ju till Grekland/Kreta men Turkiet skulle nog också duga.
För några år sedan när vi var i Alanya tog vi oss hela vägen uppför denna höjd. En bedrift som varken mannen eller jag skulle orka idag.



Visst det måste medges att man kom upp på ganska trötta ben och solbrända armar.




Men väl däruppe var det mödan värt. Det är vackert här uppe. Särskilt uppskattades möjligheterna till svalka i denna lummiga idyll.
Vilken utsikt!




Alanya castle!!
Den utsikten är svårslagen.



Nedanför ligger Kleopatra beach.
Solvarm vit sandstrand och ett blått medelhav. Vad mer kan man begära av en semester.



 Denna utsikt var häpnadsväckande. Går knappt att ta in. Långt där nere breder städer och byar ut sig. Bilar och folk på gator och vägar men inte ett ljud hörs hit upp.



Här uppe fann jag också denna lille parvel. En liten skjöldpaddsunge som tycktes vara lite kontaktsökande. En liten stund fick han vandra runt på min hand och sen tillbaka in i den skyddande vegiationen.

Kan man annat än längta till sol och värme.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar