torsdag 7 september 2017

Salamins dag???



Regnet piskar mot rutan. Det är höst!
Skönt att kunna stanna inne hela dagen och mysa i soffan om man vill. Jo det förstås, mannen måste iväg till Jägersro för träning. 
Även om veckan som gått varit framgångsrik fortsätter ständigt arbetet med hästarna. Igår var det tävling och seger. Allt var på topp. Idag är allt som vanligt igen.

Jag nämnde väl att det regnar?
Jo för det gör det.



 I går kväll vid niotiden stod jag inte ut längre med tanken på att våra hästar stod ute i ösregnet. Även om vi har ett ordentligt vind/regnskydd så går de inte in, troligen för att en av dem inte gillar att höra regnet och vind mot plåttaket. Hur som så stapplade mannen och jag ut i mörkret, och nu menar jag mörkret, och hämtade in hästarna. Jag är idag glad för det beslutet.





Vilken bra vecka det varit för oss och våra hästar.
Vi kan ju bara vara nöjda.
Söndags besökte vi Klampenborg..
Lomax laddar på sitt vis. Det gäller ibland att visa tänderna... Det blev en fin femteplats.


Bergheim laddar för sin uppgift med lite meditation.
Även han gjorde det bra och slutade på en femteplats.




I går tog Heman Cross en mycket glädjande seger efter en tung säsong (foto Stefan Olsson)




Hur som helst så tar Piff det hela med ro och snor Agnes sovplats. Allt medan regnet smattrar mot rutan.
Och salamin ligger kvar i kylskåpet i väntan på att bli uppäten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar