lördag 2 september 2017

meningslösa funderingar...

Känns som hösten är på väg. Ganska svalt på uteplatsen idag. Morgonte på uteplatsen och termometern visade endast 14 grader. Satt en stund och funderade över något jag hört sägas av Martina Hag. "Varför gjorde gud hundar i många olika storlekar men katter bara i en"??? Tänkvärt!!
Funderade också lite över alla dessa temadagar Allt och alla har sin egen temadag nu tycks det. Idag t.ex är det enligt uppgift internationela bacondagen ???

Semester kanske?? Ja varför inte.


Då kunde jag legat i solstolen och tänkt mina meningslösa tankar och samtidigt njutit av både sol, värme och umgänge.


När mannen tröttnat på mina funderingar kunde han guppat iväg på medelhavet en stund.


Massör kunde tillkallats för att försöka ordna till MP:s knasiga rygg som just idag varit på sjukhus för åtgärd. Ambulasfärd dit mitt i natten......
Jag förstår....även massören ser bekymrad ut. Allt går inte att fixa även för en duktig massör



Men, det mesta blir bättre med en kall öl i skydd av en eller flera solparasoller.


Jag får väl fortsätta drömma. Någon utlandsemester i år blir det troligen inte tal om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar