måndag 18 september 2017

så kan det också gå........





Det är måndag. Denna måndag är för mig betydligt mer förvirrande än andra måndagar (och dagar) brukar vara.  Inte desstu mindre är det dags för en ny måndagshistoria....här kommer den


Fjompa och Teodåre råkade ut för en fruktansvärd snöstorm och tog sin tillflykt till en gård där det bodde en ensam men vacker kvinna. Mitt i natten hörde Fjompa hur Teodåre smög upp från sin säng och in i kvinnans rum.
Han nämnde ingenting om det förrän nio månader senare, när det kom ett rekommenderat brev till hans kontor. Han tog brevet med sig och gick in till sin kollega.
– Kommer du ihåg den där natten när vi hamnade mitt i snöstormen och du smög ut från ditt rum och in till den där vackra kvinnan?
– Ja.
– Du sa att du var jag, eller hur?
– Ja, jag låtsades vara du. Varför frågar du det?
– Därför att hon har dött och jag har fått ärva hela gården och sju miljoner i kontanter!





Så kan det också gå. Hoppas ni alla får en fin måndag. Det blir ett vackert höstväder är min gissning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar