lördag 3 februari 2018

idag såg jag den komma.....




Många har hotat, lovat och gissat att snön skulle komma. Idag hände det. Jag såg den komma. 
Kanske var det dags att inhandla lite vintersports utrustning, t.ex skidor. Kanske kunde mannen och jag bege oss till grannlandet Norge och sticka iväg till Holmenkollen. 
Men, så utan att knappt rört vid marken var snön åter borta. Nu är jag ingen vän av snö men kanske om vi stack iväg till en riktig vintersportort då kanske det skulle kännas annorlunda.
På Holmenkollen har jag varit förrut. Men kanske det är barmark där även denna gång. Vi stannar hemma! Det blir nog bäst så.



Men, vänta nu. Är det inte svärföräldrarna som går där nere?? Jo, så är det förstås.



Nä, jag tror vi hamnat på Kontiki museet igen.
Både Holmenkollen och museet är värt ett besök men måste ju inte göras på vintern.
När sommaren kommer då kankse det kan bli en tur .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar