tisdag 13 februari 2018

Faslagstisdag idag




Det har väl inte undgått någon att idag är det fastlagsbullens eller semlans dag. Själv har jag hängt på låset hos de mest skilda conditorier sen dessa goda bakverk började säljas, som tidigast i slutet av oktober. Jo det är faktiskt så. Frasseti i Burlöv är, vad jag vet, först på banan.
Nu finns ju denna delikatess i ett otal former, smaker och skepnader men jag håller mig till den traditionella semlan. Godast tycker jag. Nu har jag förvisso inte smakat på någon annan variant, men ikväll ska det bli av.







Har köpt hem semla med grädde, banan och nutella?? Nu återstår ju det att smaka. Naturligtvis har jag även köpt hem traditionella semlor och för säkerhets skull har mannen också köpt hem idag. Jag tror det blir en riktig festkväll idag.
Imorgon kanske jag berättar om den nya smakupplevelsen. Om jag inte ligger i matkoma förstås. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar