tisdag 27 februari 2018

nä se de snöar...




Tror minsann vintern kommit. Inte för att jag är någon älskare av snö men det lyser upp en aning i vart fall. Nu hoppas jag innerligt att besöket blir kortvarigt, mycket kortvarigt. Nu går jag liksom och väntar på våren. Spanar mest varje dag efter skilda vårtecken.


Bilen har fått ett mjukt vitt täcke så nu slipper jag se hur smutsig den är. Bra bara det.

Från gästrummet kan jag se ett grått landskap som piffas upp lite med några snöflingor. Vindarna är ganska rejäla idag så en stilla bön om upphörande av snö eller avtagande vind. Om annars kan det bli lite kaotiskt här på landet.

På torkvindan i vår trädgård ligger en tvättkorg glömd från sommarens strapatser. Även en ensam strumpa hänger kvar och väntar säkerligen på att snart bli hämtad och återförenas med sin partner i strumplådan.
Jag sätter mig ner med mitt pussel, lite korsord och en tallrik gröt och avvaktar händelserna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar