lördag 16 juli 2022

Det rockar loss

Svedala Rock är i full gång. Tredje och sista dagen idag. Tror bestämt att det varit väldigt välbesökt  även om regnet stundtals stått som spön i backen. Vad gör väl lite vatten när det äntligen är dags för Rock.

Ja, så är det tävling idag. Ravaillac är i skrivande stund på väg till Danmark och Klampenborg för kvällstävlingar. Distansen inte optimal men plus för jockey.
Bilden är inte från idag men jag anar att det ser ungefär lika ut denna tävlingsdag.


Jag återkommer senare med resultat från dagens övningar.

Nyss har jag haft besök av son och svärdotter. Alltid roligt med besök. En enkel kopp kaffe och en liten munk det var vad huset kunde bjuda på idag.

Det blåser på duktigt idag så jag håller mig inomhus. 
Nu när mannen är borta ska jag nog synda lite och stoppa i mig lite extra gott ikväll. det blir en frisk grusbärspaj och en klick vaniljvisp. Sämre kan man ha till kvällsfikat.
TV:n har inget att erbjuda i min smak denna kväll så det blir streaming. Vilket program är ännu oklart.

Så, nu vet vi. Ravaillac slutade tvåa. Ett fantstiskt fint lopp. Mycket bra gjort av både häst och jockey.
Nu kommer vi sova bra inatt efter en del motgångar med hästen.

Nu är jag lite hungrig så nu lämnar jag er här. Kanske hörs vi imorgon.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar