tisdag 26 juli 2022

en dag vid havet


Det var länge sen nu. bilden är från den 26 juli 2014, alltså hela  åtta år sedan. Ändå minns vi det så väl.
En ljummen sommarkväll när de flesta badgäster gått hem var det dags för oss och våra fina hundar att ta sig ett bad vid Mossbystrand. Hit åkte vi ibland för att hundarna skulle få svalka sig i havet, springa lösa på stranden och bara få ha det gott. 
Nu har vi inga hundar och ingen närhet till havet. Detta är väl en bit jag kan sakna med vårt "nya" liv.

Igår kom regnet med besked. Med regnet kom även åskan. Men, jag härdade ut och stannade kvar nere i vardagsrummet och satt och tokstirrade på ett spel online på min telefon. Helt borta i min egen värld lyckades jag ta mig tills jag bedömde faran över. Oron, eller rädslan, hade gjort mig hungrig så jag  kände det lika bra att göra mig en gigantisk macka att tugga i mig så där precis innan sänggåendet. Inte så smart kanske ur flera aspekter. Sömnen har under natten varit urusel eller kanske rent av obefintlig. Värmen har varit olidlig. Fläkten i sovrummet klarar jag inte att ha på under natten. Kan inte sova med ett evigt gnisslade varje varv fläkten snurrar. Nä, det blev till att genomlida och hoppas på att morgon snart va här. Med huvudvärk och trött kropp var det så äntligen dags att kliva upp.

Idag hänger regnmolnen tunga och möjligt, eller troligt, blir det regn även denna dag. Åska tror jag väl ändå inte.
Bellmansdagen är idag men något sådant firande lär det inte bli. Det får räcka med en tanke.




 Jag håller på att testa en ny Japansk metod för att rensa hemma.
Den går ut på att du håller i alla grejor du har, en sak i taget, för att se vilken känsla föremålet ger dig. Allt som inte gör dig glad slänger du. Hittils har jag slängt alla grönsaker, elräkningen, vågen, spegeln och dammsugaren.

Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Härligt att du stannade nere och härdade ut den obehagliga åskan

    SvaraRadera