fredag 22 juli 2022

mus i vårt hus.....

Vi har fått en alldeles egen mus till vårt hus. Egen plats i fåtöljen har den också fått.


På loppisen häromdagen hittade jag denna sötnos och kunde naturligtvis inte motstå frestelsen att köpa med hem. Nu lever den sitt liv här i min bästa TV-fåtölj. Visst är den gullig!

Igår var vi åter igen ute på sommarcafé för en gofika.


För min del blev det mandeltårta med grädde. 
Hade så bråttom att sätta tänderna i härligheten att jag helt glömde bort att ta bild på mannens valda bakverk som var äppelkaka med vaniljsås. Vi blev så mätta att vi hoppade över middagen.
Det var spelkväll igår med grannarna. Tre spel spelade vi. Mannen vann ett och Inger vann två. Bra gjort och grattis. Själv blev jag sist alla spelen.

Vi har en liten "hosta" i vår trädgård. En som vi tycker ganska oansenlig växt med inte alltför  utmärkande blommor. Men, om man tittar lite närmare så är de faktiskt riktigt vackra.


Blommar rikligt i år och pryder nu sin plats.

Värmen fortsätter även om det är något svalare idag. Varmt nog om du frågar mig.
I denna värme vill jag gärna belöna mig själv med något gott. Eftersom jag inte kan få in någon glass i frysen får jag väl ta en tur till macken och köpa en mjukglass. Sen till eftermiddagen/kvällen kan det väl bli iskall coca-cola och spettkaka. Inte illa.
På tal om belöng.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar