fredag 8 juli 2022

här vaktar jag


Jo, så är det. Här utanför våran dörr och grind brukar oftast Guldkatten vakta.
Hit in får ingen komma. Människa eller djur spelar ingen roll.
Bilden (utan text) skickade vår granne över till oss igår. Tack för den.

Idag kan vädret liksom inte bestämma sig. Ska det va sol eller ska det regna? Kvittar lika för min del. Jag ska hålla mig inomhus hela dagen. I kväll blir det spelkväll med goda grannarna. Länge sen nu så det är på tiden det blir lite spel och dobbel.

Jag fick en helt galen fråga för några dagar sedan....har du mer än en penna??? Vad menade människan? Det har väl alla. Jag har minst ett hundratal. Jo, jag överdriver INTE.
Jag har också alltid mer än en/ett av glasögon och solglasögon. Borde kanske ha mer än ett minne också.
Hon frågade också om det var något jag brukade låna av andra för att jag inte hade själv. Kan nog inte komma på något sådant. tror jag har vad jag behöver och mer till.

Nä, jag lämnar bloggen för idag. Ingen inspiration och händelser saknas.
Ha de gott så länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar