tisdag 5 juli 2022

Jag är tillbaka

Nu har jag återvänt till bloggen.
Har tagit några dagars välbehövlig ledighet
Det har hunnit bli ny månad men annars är väl det mesta sig likt. Sommarvärmen har kommit med besked. Så varmt att det för min del inte gått att va ute någon längre stund. Hosta har också försvårat mitt allmänntillstånd. Bättre nu men ännu en bit  kvar till helt symtomfri.

Nu har det ju inte bara varit dåligt. Nä då, vi har också hunnit med att träffa nära och kära över lite grillat. 



En mycket trevlig eftermiddag/kväll om ni frågar mig. Massor av hjälp fick vi av gästerna. Tack till er alla!! Detta gör vi gärna om, om ni vill komma.

Tittade lite i backspegeln idag och då blev det dagen då Lars (åter igen) hamnade i behov av läkarvård.
Vad hade då hänt? Jo, en av våra katter, Puff, hade gärna velat roffa åt sig den lilla matbit som utgjorde lockbete i en råttfälle modell fångstbur. Tassen gick ju in utan problem men INTE ut igen. Katten satt fast. Panik! Då kom mannen för att hjälpa, men katten hade panik så mannen blev brutalt biten. Vårdcentralen  och stelkramp för mannen och katten återgick till sin frihet



Detta hände den 5 juli 2016 alltså på dagen 6 år sedan. . 

Idag var det så dags att bege sig till Sveriges sydligaste udde för lite mat.......
Smygehuks fiskrökeri....


lite och lite, det serverades en rejäl portion sill med hemlagat mos. Jag lovar att vi blev mätta.
Hur mätta vi än blev så var det nästan självklart med en glass som efterrätt...


En mjukis med lemon curd topping. Sött och gott. Kanske rent av för mycket.

Nu sa magen ifrån att det var dags att bege sig hemmet.
Soffan väntar och matkoman har slagit till.

Vi hörs kanske i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar