torsdag 14 juli 2022

vi äter vidare........

Vi fortsätter att äta oss genom Skåne. 



Igår var det Martin och Anna som stod för förtäringen. Gott som alltid.
Här serverades både karré och festivalkorv. Goda såser och grönsaker och inte minst underbara pommes. Hit kommer vi gärna.

Idag blev det först en tur till loppis i byn och sen vidare till V. Vemmerlövs sommarcafé.




Denna lilla pärla besöker vi så ofta vi kan under de få veckor som de ha sommaröppet. Synd det bara är ynka fyra veckor varje sommar. Idag gick jag tyvärr miste om min favoritkaka, mandeltårta. Den fanns inte i sortimentet idag men de lovade att den ska bakas till nästa torsdag eftersom jag efterfrågade den.


Det fick bli blåbärspaj till mig och sommartårta till mannen. Dög bra detta med.


Mat måste man ju ha. Både riktig och riklig dessutom. Inte alltid så kul att tillaga den där maten. Det besvärligaste är kanske ändå att lista ut vad som ska serveras på middagstallriken varje dag.
denna dag har jag kollat runt lite i frysen och kommit fram till att det blir pannbiff med lök, sås och potatis. Inte alls så tokigt faktiskt.

Innan middagen ska jag försöka mig på att få ett par pusselbitar på plats. Inte så lätt detta pussel jag just nu är sysselsatt med, men som ordspråket säger "Trägen Vinner". Ja, så är det kanske vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar