söndag 17 juli 2022

njuter av söndagens ledighet

Att det är söndag brukar ju förknippas med vilodag. De flesta av oss  pensionärer har söndag hela veckan.
Vi råder och styr lite över vår egen tid numera.
Denna söndag har jag mestadels hängt i Tv-soffan och kollat på galoppderbyt från Jägersro.
Mannen var på plats men jag valde att beskåda från hemmaplan.

Idag njuter jag av blommorna från igår.



Vår Ravaillac blev tvåa på Klampenborg igår. . En prestation som vi är så enormt glada och stolta över. Det har strulet lite för honom en tid nu men kanske han snart är tillbaka till sin gamla fina form.

Efter en lång dag på Jägersro idag tog mannen en kall öl och placerade sig i trädgården så snart han kommit hem. Nu tror jag att han tog ölen bara för att fira ölets dag som är idag! Vad tror ni?


Själv har jag smuttat på en Coca Cola  och njutit av den.

Dagen rusar på så jag tror jag ska sitte en stund med mitt evighetspussel. Tror aldrig det blir klart.

I morgon är det ju måndag och det brukar betyda historiedag. Nu har jag lite idétorka och inspirationen och glädjen sviker. Vi får se hur det blir imorgon.
Kolla upp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar