torsdag 19 januari 2023

Ärtsoppstorsdag


Idag har regnets bytts mot lite snö. Inte är det mycket men några få flingor har fastnat på marken och mycket nog för att det skulle bli trafikolyckor relaterade till vädret.
Här inne i värmen har det påbörjats kok av ärtsoppa.
Ärtsoppa passar bra en dag som denna. Det ser vi framemot.
Kan även tänkas det serveras plättar med grädde och sylt därefter

Jag ska under dagen fortsätta att röja lite i skåp och lådor. Nu är det dags för loppisarna att få lite. Tänk vad man samlar på sig. Har hittat saker som jag inte använt på minst 20-25 år och inte ens visste att jag hade. De blir nu loppisprylar.

En fullständigt ointressant upplysning är väl att så här ser det ut när jag avslutat min frukost........


ha en fin dag.
Var försiktiga i trafiken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar