tisdag 17 januari 2023

vinter men på olika vis


Dagens datum, men året var 2014 då var det vinter så här. Det rådde snöstorm och vägarna var snorhala. Det blev endast en kort tur in till byn för att handla. Kanske inte för att vi behövde så mycket men mer för att jag bara "måste". Sån är ju jag.
Dagen efter var det lika mycket vinter men då var det bio för våran del. Det var " hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". Allt gick bra trots dåligt väglag.

Idag var vintervädret lite annorlunda. Vi vägkanten satt den här lille gynnaren och kollade när jag gick förbi.


Inte snö men ändå lite fuktigt i marken. Regn har ju dominerat den senaste tiden. Fågeln verkade helt ointresserad av att flytta på sig. Kollade om den eventuellt var skadad medn det verkade inte så, den flög viare när jag böjde mig ner. Hoppas allt är väl med den lilla fågeln.

Vad gäller min skadade fot sen olyckshändelsen med kontakten igår kan jag meddela att foten efter omständighet mår bra. lite stram och öm men annars bra,

Hoppas ni får en fin dag där ni befinner er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar