tisdag 3 januari 2023

svaret vi aldrig fick


Det har nu gått fem år sedan mannen var inlagd på sjukhus med feber, magsmärtor och ett sämre allmänntillstånd. Vistelsen på sjukhuset varade en vecka i eget rum utan kontakt med andra. Vad som egentligen fattades honom fick man aldrig fram. Ännu ett mysterium.
Nåväl, idag mår han bra och livet leker. Leker är väl kanske att ta i med livet känns ändå helt ok.

Idag är tvättstugan som gäller för min del. Finns en hel del tvätt denna gång.
Innan dess blir det som vanligt lite avsnitt av "alla mot alla" och så kanske lite pussel.
Önskar jag snart vore färdig med det pussel som just nu ligger på pusselbordet. Tråkigt från första bit men känner ändå att jag vill försöka lite till innan den hamnar tillbaka i sin låda.

Borde kanske gå ut en sväng. Solen skiner och det är ett underbart vinterväder utan snö.
Borde bli bättre på promenader.

Nyårslöften har jag egentligen inte gett, men några förbättringar har jag nog ändå tänkt på. Vilka berättar jag inte för de kommer nog ändå ganska snart att falla i glömska.

Ha en fin dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar