onsdag 11 januari 2023

Det börjar spira....

I trädgårdens våtmarker börjar det nu spira och gro.



Tulpanerna börjar visa sig ovanför den fuktiga, eller rättare, våta markytan.
Att gå på gräset i vår trädgård är som att promenera över ett kärr eller mosse.



Inte det minsta av blå gluggar i molntäcket.
Nu ska vi inte gnälla bara för att det regnar och regnar och har gjort så slänge bakåt jag kan minnas. Det kunde varit värre. Tänk om samma mängd vore snö: Då kunde vi gnälla.

Så har farmen 2023 precis börjat. Var kommer alla udda personer ifrån (i avseendet driva en farm)  Jag tillhör de som ser farmen men förnekar det offentligt.

Så är ju debetten och snacket om och kring Covid igång igen. Jag orkar inte mer. No comments!

Nu ska jag kasta mig i lite anständiga kläder och snart bege mig till vår lokala livsmedelsaffär och fylla på lite basvaror.

Ha en fin dag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar