lördag 7 januari 2023

stämning




Det var kolmörkt i morse när jag tog plats vid köksbordet. Natten hade varit god men nu var det att kliva upp som gällde. Ett tänt ljus lättar alltid upp och ger stämning.

Mannen har varit i stallet hela förmiddagen medans jag har plockat ner det pussel som jag tog upp igår. Bestämde mig för att göra ett annat. Så får det bli.

Förmiddagen har jag fördrivet med att städa undan lite i skåpet under vasken. Här fanns det också att göra.

När mannen så kom hem så körde vi en tur till vår lokal loppis.Vad skulle jag nu där?? Jo jag såg för några dagar sedan en liten nätt rullvagn, lagom till vår tvättstuga. Men, naturligtvis fanns den inte längre kvar. Men detta fanns kvar......



Jodå, detta fick följa med hem 5 styck oupppackade underlakan, 6 gosedjur till "våra hundar", 1 handgjord signerad ljusstake. 3 nya tidskriftssamlare och 3 pussel .
Så var det med det.

Efter loppisen tog vi en avstickare till vår lokala slaktare och köpte med oss mat hem.....


Detta är mannens portion som räckte och blev över. Min, som var dansk fläskesteg, blev inte fotad eftersom jag var så hungrig att jag kastade mig över. Även den räckte och blev över.
Nu blir det lite gofika och något att streama.

Trevli lördag på er alla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar