söndag 1 januari 2023

årets första inlägg

Nytt år och nya utmaningar.
Jag fyller visst år just denna första dag på året. 74 år har det nu hunnit bli. Min önskan är att det blir många fler.
Nyårsafton igår firades lugnt och trevligt. God mat och mycket mat blev det.

Vi startade med en liten avocado och räkröra



Smakade bra och var fullt godkänt. Tror även gästerna gillade.
Så var det dags för huvudrätt, som var önskad av en av gästerna. Inget märkvärdigt alls......


Panerad fläskkotlett med tillbehör. 
Gott och vi fyllde magarna på nytt.

Vid efterrätten var vi så mätta att jag glömde av att ta bildbevis. Ni får litea på mitt ord när jag säger det var gott. Vad det var, ja inget märkvärdigt. Det var jackypudding, maräng, banan och grädde stylet med lite fingerkex.

När gästerna gått hem tyckte mannen och jag att vi skulle hälsa på hos ene sonen och sonhustrun där även den andre sonen med familj befanns sig.

Rockie som också fick va med och fira var nu en slagen hjälte.


Det kostar på att fira nyår.


Nu är det ny dag, nytt år och nya insatser.
Jag kommer återgå till soffan och där väntar Morden i Midsomer. Ja, inte så bra men duger väl att sova lite till.

GOD FORTSÄTTNING










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar