torsdag 31 mars 2016

bra dagar när det trista också blir gjort


Vi har hunnit till sista dagen i Mars månad. Tänk vad tiden går. Men, inget är visst som väntans tider. Här går vi fortfarande och väntar på Cross a Lot´s fölning.  Idag är det +5 dygn, bara att vänta vidare. Får väl erkänna att vi är trötta av allt vakande dag som natt. Mannen mest skulle jag tro för trots att jag säger till honom att gå upp och sova några timmar så är det svårt. Han kan liksom inte släppa övervakningskameran ens för många minuter. Nåja det är ju bättre de än att inte bry sig.
Själv tycker jag att jag fått någon  form av energi som jag inte riktigt känner igen.
idag blev det tvätt av inte mindre än tre trasmattor som just nu hänger ute för att kanske snabbt torka i den svaga vind som råder idag.
Hundens täcke och våra vinteraccessoarer, halsduk, mössa och vantar, står på tur och är snart klara att hängas ut på tork även de.
Så har jag också hunnit med lite plantering Lite påskliljor och hyacintlökar från i julas har nu kommit ner jorden tillsammans med en jul-en som också fått flytta ut.
Snart drar jag mig tillbaka med  lite släktforskning och/eller någon gammal repris på TV eller varför inte konståkning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar