söndag 27 mars 2016

vi har tappat en timme



Att vi fick sova en timma mindre i natt vet väl alla, men kommer alla ihåg det är en annan sak.
Fast det är ju inte sant, att vi får sova en timma mindre menar jag. Jo, sant om du har ett jobb som bestämmer din tid på söndagsmorgonen annars är det kanske så att hur länge du sover bestämmer du själv. Det är nog mer korrekt att säga att dygnet har tappat en timma.


Här bestämmer våran häst. Hon är högdräktig och planerad fölning till den 26 mars, alltså igår så här gäller det att vaka hela tiden. Visst vi har övervakningskamera, men det hjälper ju inte man inget hör eller ser för att man sover. Nä vaken är vad som gäller.

Så är det positivt att det med ens kan finnas tid att städa lite i datorn. Sånt som aldrig blir gjort om du frågar mig.
Sortera bilder är ett annat pyssel att pyssla med nattetid när inget stör
Läsa en bok som jag påbörjade för, ja jag minns inte när.

Jo jag skulle kunna räkna upp massor av saker som väl lämpar sig att utföras medans man vakar.
Allt det är är nog bra men sen är det ju det där med att det är så svårt att ta sig för något.
Jag tror jag nöjer mig med att vaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar