tisdag 1 mars 2016

på span efter våren







Det är Mars månad nu. Hur gick detta till?

Vad är det som händer? Varför är det så ovanligt lite vårtecken här hos oss.
I fjor vid denna tiden fanns det både krokus och andra tidiga vårblommor men i år syns ännu inga krokus till.
Men, faktiskt idag i affären såg jag att det nu finns vårens första penséer att köpa. Lite tidigt för min smak, jag väntar lite. Ännu är det frost på natten så det är gott om tid. Visst klarar de av några frostnätter men ändå.

Hemma hos oss sitter Puff i trädet och jag tror det är våren han spanar efter ( eller någon smarrig fågel Till lunch)

Piff stryker mest omkring eller håller till i stallet eller hos "pojkvännen" i pannrummet.

Själv kryper jag upp i soffan med lite gott efter en lång dag med möten och annat.
Kudden på plats, myssockorna på och ledig klädsel i form av morgonrock. Godis, frukt och dricka. Jag är redo för soffhäng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar