lördag 5 mars 2016

lördag....betyder oftast tvättdag



Det gör inget att jag måste tvätta idag.
Först så gillar jag på något märkligt vis att pyssla i tvättstugan. Stryka kan jag nog säga att jag till och med gillar, rofyllt och ger tankarna fritt spelrum i huvudet.
Sen är det ju det där med dagens väder.....grått, trist och aningen tråkigt, då kan jag lika gärna göra lite nytta.
Efter en promenad med jyckarna och en tur in till byn för att fylla på husets matförråd är jag nu klar för lite hushållsnära uppdrag.
Lite senare blir det lite garderobsröj.




Först drar jag mig tillbaka i mina minne, faktiskt hela 26 år.
Då alltså 1990 bestod vår husdjurspark av en bedårande labradorflicka " Havalidens Ögonfröjd" till vardags kallad för Frida och en söt ögontjänare till katt med namnet Agathon Katt.
Båda omtyckta och älskade fast på olika vis.



Redan som liten valp visste Frida precis vad som var hennes drivkraft här i livet...MAT,
Hon äter först, om det blir något över kan väl Agathon smaka. Här gällde det att ta för sig annars blev det inte mycket över.


Frida var en hund i statens tjänst.
Modig, orädd och snäll både mot djur och människor.

Tänk vad tiden rinner iväg, 26 år sedan. Helt ofattbart tänk vad ung man var då.
Nåja, det är underbart att ha alla minne och bilder att luta sig mot och förstå så mycket man varit med om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar