söndag 6 mars 2016

regn, Vasalopp och soffhäng





Ni kanske tycker det är lite mycket soffhäng här hos oss.
Så kan det ju vara förstås men vi tycker nog att det är ganska så lagom. 
Idag, första söndagen i Mars körs enligt tradition Vasaloppet. Då är vi med. Ja naturligtvis på åskådarplats i soffan.
Vasan är en folkfest det är ett som är säkert.
Vasaloppet är nog det enda sportevenemang ( förutom lite hästsport) som jag tittar på. Jag är inte sportintresserad, inte ens som åskådare. Idag kommer det att bli mycket sport, både Vasan och sen Galopp. Passar ju extra bra en så här grå och regnig dag som denna. 


Lite tvätt finns kvar att ta hand om, strykas och få tillbaka sin plats i skåp och garderob.
Det är nog det hela för denna söndag. Men, söndagen är ju vilodag så det passar ju bra.


Nu blir det lunch. Tonfisksallad, inte helt fel. Det gäller att stoppa in mycket så det finns energi till imorgon.

I morgon ska jag ut och resa, då får mannen klara sig själv. Hur nu det ska gå???
Klockan kommer att ställas tidigt faktiskt 03.00 och det mina vänner det är tidigt. Kanske inte idé att lägga mig, får väl se.
Vart jag ska resa?? Ja det kanske ni får höra om en annan gång. Flera av er, som känner mig kommer inte tro era ögon och öron.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar