lördag 1 oktober 2016

en resa bakåt i tiden





Det kändes som tiden stod still.
Att besöka öst Tyskland var en upplevelse utöver det vanliga. Här var allt annorlunda. Husen var grå, gatorna var grå och mycket slitna, bilarna (Drabanterna) var grå och alla hade tyllgardiner för fönstren. Gatorna var tomma och affärerna lika så, åtminnstånde upplevde jag det så.


Jag har varit som gäst ett antal gånger i Öst Tyskland när det begav sig, detta för att sambon hade morföräldrar och släktingar där. Det var inte helt smärtfritt att komma in som gäst här vill jag minnas.
men jag gillade att besöka landet och det gör jag än i dag.


Det var ofta trevliga och uppsluppna resor. En liten grogg eller irish coffe i hytten förkom väl också



Det är fult att räcka tunga, särskilt som vuxen men det ser visst ut som det är just vad damen gör



Alla trevliga fester har ju som bekant ett slut och ett par timmars sömn innan båten når Rostock  kan nog behövas.
God Natt och tack för ikväll.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar