onsdag 26 oktober 2016

ett år mellan bilderna




Att föl och unghästar utvecklas snabbt känner vi väl till, vi som är inne i hästnäringen.
När jag häromdagen såg på vår lilla fölunge som nu hunnit bli 6 månader insåg jag hur bra han vuxit och utvecklats trots att han som mycket ung ( 3 månader) var tvungen att separeras från sin mamma. Mot alla odds ser det fint ut.
Jag satte mig ner och kollade lite på bilder från mina tidigare unghästar och hittade då dessa bilder på en av våra russtravare. På övre bilden är Ripadals Razzel 1 år gammal och det är hans första dag hos oss.



Ett år senare ser han ut så här. Visst är det en markant skillnad. Den här unge mannen blev tyvärr ingen bra travare som vi tänkt oss, men han blev en riktigt fin och trevlig ridponny åt en flicka i Smålandstrakten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar