onsdag 5 oktober 2016

var det här mitt intresse för fullblod startade



Den här snyggingen är en av mina tidigare halvblod efter fullblodssto. På bilden är han tre år och inridning ska snart påbörjas. Jag tror också att han ännu är hingst. Det är länge sedan så jag kan ju missta mig. Vi pratar så där 1987


Så här söt var han när han kom till världen. Året var 1984.
Mamman som inte alla dar var så lätt att komma överens med var under den här nyföddhetsperioden en snäll och omtänksam mamma som bara ville väl.
Hon präglade sina barn till självständiga och trygga individer vilket följde dem genom livet.
Jag, kanske en av få,  gillade verkligen mamman. 
Speciell men hade massor av DET.
Jag hade förvisso haft en del fullblod tidigare men den här märren satte verkligen fullblod på kartan.
Det blir nog svårt att inte alltid minnas henne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar