söndag 23 oktober 2016

idag mer än någonsin



Klockan är strax efter 02 på natten och ännu en natt jag inte kan sova. Mitt huvud fullt av tankar, funderingar och frågor, men inga svar. Allt kan man inte själv påverka. Jag börjar bli trött på att vara vaken om nätterna. Trött på att titta på dåliga amerikanska serien efter varandra på TV.



Jag skulle önska att jag denna kväll befann mig på en ljuvlig semesterort som t.ex Grekland och Kreta. Härifrån kommer dessa bilder om än det är länge sen nu. Här är kvällarna lika ljuvliga som dagarna och huvudet liksom töms på allt onödigt.



Här kan man strosa runt bland hantverkare och turistaffärer och låta sig luras till riktiga turistfynd.
Här finns allt turisten vill ta med hem, kanske som en påminnelse av några bekymmersfria dagar utan några måsten. 




En kväll i hotellets bar kan te sig så här. ( ser kanske värre ut än vad i själva verket var) en generös bartender/hotellägare snålar inte med dricka till stamgästerna.

Ja, så skulle jag kunna tänka mig ha det nu. Sanningen är en annan och jag får fortsätta kämpa mot min sömnlöshet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar