måndag 10 oktober 2016

liknar snart en svamp





Trodde jag skulle ha en lat och mysig måndag idag.Mina planer var INTE att plocka mera svamp men hagen fullständigt svämmar över av champinjoner så det var till att ta med stora korgen och bege sig ut och plocka.




Nu räckte det inte med en korg eller en tur, det fick bli tre korgar och två turer ut till hagen.
Vet inte om jag kan kallas för snål men det tar emot att slänga eller låta all denna svamp förfaras. Vi älskar svamp så det ska väl på något vis gå åt.




Men svampen har besegrat mig, jag varken har plats för, eller orkar tillreda mer svamp för tillfället så det fick bli till att ringa runt till vänner och bekanta och ge bort.

Nu har jag i vart fall rensat och förvällt en ansenlig mängd för fjärde dagen i rad.
Får se om det finns i morgon också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar