lördag 15 oktober 2016

i mina drömmar


Medan regnet slår mot min ruta och vinden viner runt husknuten kan jag sluta ögonen och drömma mig bort. Bort till ett betydligt behagligare klimat, nämligen Greklands stekande sol och varma bad i medelhavet. Till en bedårande vacker natur bara ett stenkast från turiststråken.


Slingrande smala vägar som ibland får en att undra om det kommer att gå vägen


Att kika ner i dalen är inget för en höjdrädd, i vart fall inte om man samtidigt ska föra ett fordon framåt i rätt riktning


likväl är det så vackert så det nästan gör ont.
Det är tyst. Långt bort i fjärran hörs ljudet från några bräkande getter och en klämtande klocka som talar om vart getterna är på väg.


Här möter bergen himlen och det är magiskt.


Ett dopp i havet gör inte dagen sämre. Här är mannen några kilo yngre.


Eftermiddagsfika på balkongen.
Så vill man ju alltid ha det.



Mannen klar för en tur på byn.



Kvällen avslutas som sig bör med ett besök i hotellets bar. Bartendern och tillika en av ägarna lika glad och trevlig som vanligt.

Nu skulle jag kunna byta dessa lite grå trista dagar med en eller två veckor vid medelhavet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar