söndag 2 oktober 2016

sötsuget är just nu enormt



Till middag idag serverades revben från hjort med sås, potatis och goda tillbehör. Mycket mätt när jag för mindre än en timma sedan lämnade matbordet.
Detta har tydligen inte hjälpt, känner att jag just i detta nu skulle kunna kunna stoppa i mig en hel (viss överdrift kanske) gräddtårta. Det är ju faktiskt tårtans dag idag, men då jag inte har eller ämnar tillreda någon tårta började tankarna kretsa till annat t.ex några ljuvliga praliner.





nu finns det för tillfället inga sådan heller att uppbringa i detta hushåll så det för nog bli något mindre upphetsande som en högst vanlig skorpa till en stor kopp te.
Fast kanske kan jag ordna med en enkel äppelkaka och lite vaniljsås (dock från påse), så får det bli. Det får duga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar