fredag 19 februari 2016

får jag presentera.....



Söt som socker och oskyldig som få.
Dock kan skenet bedra.




Mycket på min blogg handlar naturligtvis om dagliga ting och så förstås mina/våra hästar och deras gärningar.
Ibland lite hund, men mer sällan om mina katter genom tid.



Agathon Katt  är kanske min första ( och enda)  helt innekatt.
I lägenhet i Lund bodde vi och hur han kom till oss har jag faktiskt glömt. Han fungerade ypperligt som innekatt även om han ibland fick göra små korta utomhus promenader iförd halsband och koppel som vilken hund som helst.



Själv trodde han att han var ett fruktat rovdjur med enorm pondus och styrka. Att dra fram klor och blotta hörntänderna borde ju fungera på allt villebråd om det så var av släktet humus sapiens.


När bytet var fångat var det visst bara att ta sig en tugga....eller?

Katter...jag älskar dessa rovdjur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar