tisdag 16 februari 2016

en helt vanlig tisdag

Hemma igen. På tisdagar är jag borta ( menar förstås hemifrån )större delen av dagen. Det är föreningslivet som kallar. Jag sitter ordförande i en förening och där tillbringar jag minst mina tisdagar. Det är kul och intressant men jag känner mig nog en smula trött när jag åter har landat i hemmets lugna vrå.
Ikväll tar jag fram bästis tekannan, en skönhet i gjutjärn, som verkligen tar fram det bästa ur tebladen. Värmen stannar kvar länge länge och jag kan njuta av flera koppar av mitt favorit te.

Teet ikväll blir Alberts blandning, ett grönt te som det var ett tag sedan jag drack.
En eller annan bit rulltårta och kanske något enstaka (eller flera) chokladbröd (småkaka alltså) kan kanske också hitta ner i magen.




Det blir nog bra det här.... vi hörs imorgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar