söndag 28 februari 2016

mörka tankar


Jag vill ge bort mina hundar!
Eller, kan man stänga in dem i ett ljudisolerat utrymme, gärna långt från vårt bostadshus.
Eller kanske bara öppna dörren och hoppas att de sticker iväg långt långt bort och dröjer kvar länge innan de eventuellt återkommer.
Ibland far så tanken igenom mitt huvud att jag kanske skulle kunna skänka dem till forskning. Ja, nu menar jag inte någon plågsam forskning, nä mer om man kanske har någon nytta av att mäta ljudnivå, styrka och uthållighet i ett hundskall.
Med andra ord.....jag håller på att bli tokig.
Tidigt på morgonen( idag strax innan 05.00) sätter tre hundar igång med att skälla, högt, länge och ihållande. De vill ha sin frukost! Detta maskerar de fint med att ge sken av att de alla tre måste ut och kissa just vid fem snåret.  Alla måste kissa samtidigt, konstigt eller?? De vet ju att efter morgon kissningen blir det frukost.

Vill någon ha tre galna jyckar som fullständigt har tagit över kommandot i denna familj?
Nä, förresten nu har jag varit orättvis!
Jag ger nog bara bort två av dem. Två svarta kryllhåriga ettriga studsande vandaler som inte har den minsta respekt för att helga vilodagen (eller andra dagar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar